روشی جدید برای حمایت از مشتریان از طریق انتقال انرژی

14 سپتامبر 2023 انتقال انرژی های تجدیدپذیر اکنون به خوبی در حال انجام است. بر اساس گزارش “چشم انداز انرژی جهانی 2022” مک کینزی، انرژی الکتریکی، سوخت های مصنوعی و هیدروژن 32 درصد از ترکیب انرژی جهانی تا سال 2035 و 50 درصد تا سال 2050 را تشکیل خواهند داد.

بخش انرژی هرگز در وضعیت شار بیشتر نبوده است، زیرا شرکت ها در حال حرکت به سمت انطباق با انتظارات کمتر کربن و چشم انداز آشفته بازار هستند. تولیدکنندگان نفت و گاز خانگی در حال ایجاد کسب‌وکارهای انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت‌های انرژی سبز گسترش یافته‌اند، و استارت‌آپ‌های متمرکز بر پایداری برای ارائه خدمات نوآورانه در انتقال سریع به منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر ظهور کرده‌اند.

در این چشم انداز در حال تغییر است که ما راهکارهای انرژی را توسط مک کینزی معرفی می کنیم، تیمی از دانشمندان و تحلیلگران داده که هوش جهانی انرژی و بینش بازار به سازمان های بخش انرژی کمک می کند تا تصمیمات استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی آگاهانه ای اتخاذ کنند.

راهکارهای انرژی با تمرکز بر کمک به مشتریان در جذب فرصت‌ها، مدیریت ریسک و بهبود عملکرد، تیم‌هایی از انرژی الکتریکی و گاز طبیعی و روش‌های نفت و گاز ما را گرد هم می‌آورد و دانش ما را برای ارائه خدمات به مشتریان در سراسر زنجیره ارزش انرژی ترکیب می‌کند.

در زیر، سه رهبر Energy Solutions در مورد چگونگی تغییر نیازهای مشتریان، چرایی رویکرد تیمی جدید برای رویارویی با چالش‌های امروزی و اینکه آینده انتقال انرژی جهانی چگونه است، صحبت می‌کنند.

دیوید هلستروم، شریک، هیوستون

کشورهای سرتاسر جهان در تلاشند تا «معمای سه‌گانه» انرژی را حل کنند: اطمینان از اینکه انرژی در دسترس، مقرون به صرفه و پایدار است. طی چندین سال گذشته، ما شاهد بوده ایم که پیمودن مسیر درست برای حل این مشکل چقدر می تواند چالش برانگیز باشد. این نیاز به روش‌های جدید تفکر دارد و شرکت‌ها در سراسر اکوسیستم انرژی جهانی به سرعت در حال تکامل هستند تا به این هدف دست یابند.

شرکت‌های برق در حال افزایش سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، و شرکت‌های نفت و گاز در حال ارزیابی مجدد پرتفوی‌ها هستند، با بسیاری از شرکت‌های مستقل انرژی‌های تجدیدپذیر و کم کربن در صنایعی مانند هیدروژن و سایر سوخت‌های پایدار. علاوه بر این، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهایی که صرفاً بر انرژی سبز متمرکز هستند، به دنبال جایگزین‌های جدید و فناوری‌های جذب کربن هستند.

در نتیجه، خطوط کلاسیک بین بخش‌های برق، نفت و گاز محو شده‌اند. مک کینزی به جای اینکه دو گروه متفاوت از متخصصان را بر یک بخش یا آن بخش متمرکز کند، انرژی را ایجاد کرد

راه حل هایی برای تشکیل یک تیم واحد و کاملا یکپارچه برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان. این دنیاها با هم همپوشانی دارند و به ما این فرصت را می‌دهد که مجموعه‌ای تلفیقی از بینش‌ها، مدل‌ها و ابزارهای بازار را ارائه کنیم که کل طیف انرژی را در بر می‌گیرد.

نیازی به گفتن نیست که این زمان هیجان انگیزی برای کار در فضای انرژی است. نوآوری و اشتیاق زیادی در مورد این موضوع مهم وجود دارد، و ما همچنان بر کمک به مشتریان خود برای یافتن فرصت هایی متمرکز هستیم که این معادله پیچیده را حل می کند.

لوسیانو دی فیوری، شریک، هیوستون

شرکت‌های نفت و گاز می‌دانند که ما در حال رسیدن به اوج تقاضا برای سوخت‌های قدیمی هستیم، بنابراین آنها فرصت‌های دیگری را از طریق انتقال انرژی بررسی کرده‌اند. به نظر می رسد که این شرکت ها در زمینه فناوری ها و فرآیندهای جدید از تخصص اساسی برخوردار هستند.

به عنوان مثال، جذب و ذخیره کربن (CCS) را در نظر بگیرید که شامل گرفتن دی اکسید کربن از فعالیت های صنعتی، سپس فشرده سازی، انتقال و ذخیره آن در اعماق زمین است. این اساساً برعکس کاری است که شرکت‌های نفت و گاز برای دهه‌ها انجام می‌دهند: استخراج سوخت فسیلی از زمین و انتقال آن از طریق شبکه‌ها. این سازمان‌ها قابلیت‌ها و زیرساخت‌های کلیدی را برای جذب کربن دارند. به طور مشابه، همین شرکت‌ها نیز تجربه عمیقی با هیدروژن دارند – به‌ویژه آنهایی که مجتمع‌های پالایشی را اداره می‌کنند، زیرا هیدروژن در فرآیند پالایش استفاده می‌شود.

مهم است که اذعان کنیم که هیدروکربن ها بخشی از ترکیب انرژی ما حداقل تا 30 سال آینده خواهند بود. چه بخواهیم و چه نخواهیم، واقعیت این است که بشر برای چندین دهه دیگر به هیدروکربن ها برای نیازهای انرژی خود نیاز خواهد داشت. بنابراین، چالش پیش روی ما کمک به مشتریان نفت و گاز است تا فعالیت های خود را کربن زدایی کنند و در عین حال به سوخت های دیگر نیز روی بیاورند، که امکان ادامه عرضه سوخت های مبتنی بر هیدروکربن، اما با انتشار بسیار کمتر را فراهم می کند. حمایت از شرکت های نفت و گاز در این سفر به همان اندازه مهم است.

خسوس رودریگز گونزالس، شریک، مادرید

در ده سال گذشته تغییرات بیشتری در صنایع برق و برق نسبت به 100 سال قبل از آن رخ داده است. این بخش‌ها قبلاً بخش‌های بسیار ساکن بودند، اما بسیار پویاتر شده‌اند و موانع ورود بسیار کمتر است.

این امر به‌ویژه در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر و تجاری‌سازی انرژی صادق است، و ما شاهد رونق شرکت‌های مستقل جدید بوده‌ایم که انرژی را از طریق انرژی خورشیدی و بادی تامین می‌کنند، علاوه بر این که بسیاری از شرکت‌های نفت و گاز جسورانه وارد این بازار شده‌اند.

ما بر تسریع این انتقال انرژی از طریق قابلیت‌های ایجاد کسب‌وکار سبز خود و حمایت از شرکت‌های مستقر و تازه واردان به طور یکسان در مسیریابی این چشم‌انداز جدید متمرکز شده‌ایم. با افزایش رقابت، خدمات بهتر به مشتریان و پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر کارآمد تبدیل به کلید می‌شوند.

ما همچنین با همکاری با مشتریان صنعتی در سفرهای کربن‌زدایی، به بستری برای تغییر فراتر از بخش انرژی تبدیل می‌شویم. این به انرژی سبز نیاز دارد – اما چگونه برای آن برنامه ریزی می کنید و آن استراتژی را اجرا می کنید؟

زمان بسیار هیجان انگیزی برای کار در بخش برق و گاز است. ما درگیر ساخت برخی از بزرگترین پروژه های خورشیدی، بادی، هیدروژن و بیوگاز در جهان هستیم. ما قهرمانان جدیدی از این فناوری ها ایجاد می کنیم و به رهبران فعلی کمک می کنیم تا مجموعه های خود را مطابق با واقعیت جدید شکل دهند. ما خوش شانس هستیم که در تغییر واقعی جهان نقش ایفا می کنیم.

اشتراک ‌گذاری

نظرات خود را اضافه کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *